Tiktok pasta «baked feta pasta» trend

  • Hjem
  • Tipps
  • Tiktok pasta «baked feta pasta» trend
Tiktok pasta baked feta pasta

Du har sikkert hørt om Tiktok pasta trenden. En Tiktok pastaoppskrift som gikk viralt i mange uker. Hvordan går en video viralt og når millioner av mennesker verden rundt? Dette er et fenomen vi prøver å belyse her. Før vi dykker ned i dette tema starter vi med litt mer generell informasjon rundt plattformen Tiktok.

Litt om Tiktok

Tiktoks opprinnelig navn er Musical.ly, utviklet av kinesisk firma som heter ByteDance. I august 2018 ble Musikal.ly rebranded til Tiktok. På engelsk beskriver man tjenesten short-form video hosting service.

Tiktok har nå blitt en av de mest populære sosiale medieplattformer, særlig blant unge mennesker. Tiktok viser korte videosnutter som man kan scrolle seg gjennom. Algoritmen til Tiktok prøver å levere det mest relevante innholdet slik at brukere kan scrolle seg gjennom forskjellige videoer. Samtidig prøver Tiktok å holde brukerne så lenge som mulig på plattformen.

Hvor mange brukere har Tiktok?

I september 2021 rapporterer Tiktok 1 milliard aktive brukere hver måned. Det er veldig imponerende tall!  Selv om noen kritikere mener at Tiktok fenomenet snart er over og brukertall er synkende, finnes det ingen indikasjoner på at denne teorien stemmer.

I hvilke land er Tiktok populært?

Statista.com rapporterer at Tiktok er særlig populært i USA, på plass to og tre ligger Indonesia og Russland, etterfulgt av Japan, Frankrike, Tyskland, UK, Italia, Spania, Nederland, Sør Korea, Australia og Norge. I forhold til antall innbyggere Norge har, er Tiktok ekstremt populært her.

Men tilbake til Tiktok pasta trenden.

Tiktok pasta «baked feta pasta»

Tiktok pasta «baked feta pasta»

Egentlig er det en veldig enkel oppskrift. På Tiktok kalles Tiktok pasta oppskriften «baked feta pasta». Man trenger fetaost, tomater, olivenolje og urter, baker dette i ovnen og blandes med kokt pasta etterpå. Fokuset her er hvordan en slik trend har gått viralt og ikke på selve oppskriften. Tiktok pasta baked feta pasta oppskriften finner du her. Så hvorfor har denne oppskriften blitt så populær? Videoen har blitt vist millioner av ganger. Brukere kommenterer og deler videoen. Mange har laget egne Tiktok pasta baked feta pasta videoer og lagt de ut på egen Tiktok kanal.
Men hvorfor så populær? Det er ingen som vet, og det er akkurat dette som er fenomenet. At en video går viralt er ikke styrbart. Plutselig treffer man med innhold noe som mange synes er veldig spennende. Selve Tiktok pastaretten er veldig enkel å lage og treffer smaken til mange, mange mennesker verden rund. I noen land var fetaost utsolgt, bare pga. en Tiktok trend.

Her ser man muligheten og makten plattformen har. Klarer man å produsere en video som Tiktok pasta, som er så interessant at den går viralt, og bruker man video til digital markedsføring så har man klart kongedisiplinen. Man kan nå mange millioner mennesker som liker og deler videoen. Klassiske medier, aviser, TV programmer og radio skiver om saken og alt er helt gratis. Trenden kan gå over mange måneder og kan dra meg seg en hel hær av lignende videoer og andre aktiviteter. Betegnelsen «Tiktok trend» er etablert og alle Tiktok brukere vet hva man mener når man snakker som det.

Det finnes mange andre Tiktok trender som har gått viralt. Om det er godteri og brus fra Asia eller kreppet sengetøy som alle plutselig skulle ha.

Les også: “Rangeringsfaktorer for SEO – de 8 viktigste

Fasit Tiktok pasta trend

Jobber du med markedsføring, bør du ta hensyn til Tiktok. Det er sikkert lurt å prøve seg på kanalen. Selv om du ikke klarer å produsere en video som går viralt er det en plattform som gir deg andre og nye muligheter. Det er bare å lage noen video og legge de ut. Autentisitet er viktig, og det å prøve å lage en video som ikke er som en klassisk reklamevideo. Det har vi nok av på andre sosiale medier. Tiktok pasta trenden «baked feta pasta» har vist at man kan nå utrolig mange mennesker.

Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post